dijous, 24 de juliol del 2008

Sabadell i Fira del Pèsol (06/04/08)

Hola!

Aquest cap de setmana he fet un munt de coses. Dissabte vam passar el dia a Sabadell, amb l'Imma, en Joan, la Irene i l'Aitana. De primer vam jugar a casa (l'Aitana té una pepa de drap que és gran com jo!) i les dues buderoles vam dinar. Després vam anar a dinar a un lloc molt txulo: el papa va demanar on era can Felip i el cambrer no el va entendre -país... De fet el papa deia moltes ximpleries i quan parlava de la feina alçava la veu. No entenc els grans: ¿que es pensen que cridant tenen més raó? Sort que la mama és més discreta. Després vam anar a jugar a un parc molt molt bonic, amb gronxadors i mitges closques d'ou que t'hi fiques com si fossis un pollet i gires -però a mi em feien por i no m'agradaven. I després cap a casa dels sabadellencs, i a caminar (agafades de la maneta), i de quatre grapes vinga jugar a encalçar-nos! Quan vam marxar estava tan tan cansada que va ser posar-me a la cadireta del cotxe i pesar figues tot d'una.

Això va ser ahir. Avui, diumenge, he anat amb la mama i el papa a la Fira del Pèsol de Llavaneres. És una cosa que hi ha molta gent que tasta menjar en unes tendes tipus medievals, i xerren i riuen, i s'hi estava molt bé perquè feia un solet molt bo -la primavera ens aplaudia! La mama i el papa van triar tres cadafets de pèsols i dos got de vi i ens vam arrambar a una taula ide peus s'ho van menjar i la feien petar amb una senyora i un senyor. Jo no menjava, que em tocava dinar després, en tornar a casa.
Ah! Abans d'anar a la Fira la iaia, el papa i el tiet Josep han canviat les jardineres de davant de casa: hi han posat unes plantes molt verdes i fresques, i entremig la iaia hi ha plantat unes floretes grogues -precioses!- i el papa m'ha posat allí davant i la mama m'ha fet quatre fotos. Jo no les he vistes, però la mama diu que han quedat bé. I després he estat una estona amb la iaia, que m'ha ensenyat els piu-pius i la tortuga i m'ha fet caminar pel carrer (agafada de la maneta, mai no hi insistiré prou) fardant de iaia. És després de tot això que hem anat a la Fira. (Avui vaig una mica desordenada, no?)

Després he dinat la meva papilla (vedella amb verdures) i hem anat a cals avis de Mataró. Jo tenia molta son i m'han posat a dormir, però l'escàndol que feien els cosinets m'ha despertat i he plorat, i m'han vingut a buscar i m'han posat a taula, que anaven ja per les postres (maduixes amb nata, però jo no en puc menjar: per a mi hi havia una galeta maria). I després hem jugat molt a dins i a fora, a la terrassa, que feia de molt bon estar-hi, i el papa se n'ha anat, que volia fer feina -la mama l'ha acompanyat a Llavaneres i ha tornat-, i jo i els cosinets hem estat jugant fins que la mama ha dit prou i eren quarts de vuit que hem arribat a casa i m'han banyat a la banyera amb el drac nou que li das corda i navega i el papa m'ha donat el sopar i ala a dormir, que m'agrada molt i tinc soneta.
Bona nit!