dijous, 24 de juliol del 2008

La cançó de la son (18/03/08)

Com que estic constipada, aquests dies em costa dormir -sobretot havent dinat. Avui, com que no me'n sortia, he plorat i el papa m'ha agafat i hem baixat al menjador a jugar. Fins que m'ha vingut soneta i el papa m'ha portat un altre cop al llit. I tampoc m'anava bé dormir, així que he plorat i el papa ha tornat... i m'ha netejat els mocs, m'ha dit "apa, a dormir", i sense ni agafar-me ha girat cua. I jo, com que he vist que plorant no m'agafaven a coll, m'he posat a fer nones petites -ves quin remei! El papa, que se les pensa totes, ha escrit una cançó per fer-me dormir, però ara cal que algú hi posi la música. ¿Qui s'anima? Us l'ensenyo, vejam si us agrada:

CANÇÓ DE LA SON

¿On vas
amb els ulls
tan oberts?

¿Que potser
t’ha mossegat
el monstre
menja-son?

Vine, que et faré
una aferradeta
i en serem tres:
tu, jo i la fada
que du son.

¿On vas amb els ulls
tan oberts?¿Que potser
has esbarriadeta tu
la son?

Vine, que et faré
una abraçadeta
i d’un plegat
la trobarem.

La deu haver furtat
el senyor lladre cadavre
que no dorm.

Jo sé el pillard
on cela secret
el seu botí:

el tapa ben colgat
dins el llitet, sota
els llençols.

Vine amb mi
a buscar la son,
que en el jaç rau
emboscada.

Vine, vine amb mi,
que jo ho sé
on és la son

i ella ja t’espera,
que amb la Joana
vol dormir.